Garantie en klachten
Welkom bij onze garantie- en klachtenafdeling. We begrijpen hoe belangrijk het is om tevreden te zijn met je aankoop. Daarom bieden we een uitgebreide garantie en een toegewijd team om eventuele klachten snel en effectief op te lossen. Jouw tevredenheid is onze prioriteit.
Garanties
Wij bieden 2 jaar fabrieksgarantie aan op al onze boxsprings. U heeft dan recht op een gratis reparatie. Deze garantie is van kracht vanaf de aankoopdatum. Om aanspraak te maken op de garantie moet u wel voldoen aan de volgende voorwaarden:
- U kunt aantonen dat u uw product bij TipTopBedden heeft aangeschaft.
- Het product is onbeschadigd en schoon.
- Het product is geen maatwerk, omdat maatwerk niet in ons standaard-assortiment is opgenomen en speciaal voor u is samengesteld.
Ook biedt TipTopBedden 3 maanden slaapgarantie op matrassen, meer informatie over slaapgarantie vind u hier.
Daarnaast geldt de garantie niet op product specifieke eigenschappen die bijdragen aan het karakter van het product. Denk hierbij aan gebruikersslijtage en oneigenlijk gebruik van de boxspring. Materialen zoals hout en stof blijven werken door verschillende temperaturen en de kleuren kunnen beïnvloed worden door licht. TiptopBedden kan daarom niet aansprakelijk worden gesteld door problemen die ontstaan zijn door producteigenschappen. De volgende producteigenschappen vallen niet onder de garantie:
Pilling, kraken en kuilvorming
Het pillen van de (top) matrassen ontstaat door wrijving en komt voor wanneer er geen gebruik wordt gemaakt van een molton. Dit is een matras beschermer. Wanneer de (top) matras niet goed is beschermd vervalt de garantie.
Tiptopbedden bied geen garantie op krakende boxsprings door gebruiksslijtage. Het is van belang om goed de poten te controleren of deze goed zijn gemonteerd en aangedraaid. Een harde vloer is het belangrijk om extra vilt onder de poten te gebruiken. Elektrische boxsprings kunnen door luchtvochtigheid of temperatuur geluid maken. Dit is op te lossen door de scharnieren met siliconenspray in te spuiten.
Kuilvorming is een normaal proces en kan ontstaan na enkele weken in het matras. Het matras verliest hiermee geen ondersteuning of comfort. Garantie is enkel van toepassing bij extreme kuilvorming van meer dan 3cm gemeten.
Klachten
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@tiptopbedden.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.